Nei..jeg bruker ikke ordet klan, fordi det ville gitt helt feil vibber av hva jeg er ute etter..hvertfall hvis man har cs erfaring i tilegg. En seriøs klan er ikke bare hygge for fem flate, det er potensielt masse mas, og forskjellige prioriteringer. Jeg tror faktisk man bør gjøre et poeng av å kalle det klubb, og ikke klan..rett og slett fordi klubb er chillere. Klan er egentlig helt på trynet uansett..hvilken nerd fant ut at man skulle bruke det ordet? Det er jo absolutt ikke analogisk til hva man er! En klan er en familie oppe i høylandet i Scotland, eller en ministamme i Conan...grensen går et sted:D
Jeg tenker mer på en koseklubb. Dvs hvor det ikke er noen krav til skill, men oppførsel. Selvfølgelig bruker man klubben til å bli helt sjukt skilled, og deler erfaringer, gamer online/lan compos sammen etc etc. og en klan er jo velkomment det, men bør ikke være kriterie. Et sted hvor man møtes sosialt så fast som mulig, og hvor man kan gjøre det mer komfortabelt enn et svett LAN.
Spør du meg, er klan, og LAN, ord med ganske mye stress/svette involvert, noe man ikke orker to helger i uka(eller whatever). Forestill dere et "klubbhus" med komfortabel setting, laid back attitude, fun, plastisk rosa gummi-trance forbudt over høytalere, dass som ikke er tett av alle de tykke, og fettholdige kablene til alle lanfolk som tetter dassen konstant(det er klart vi tetter dassen, men her gjør man noe med det fordi ellers blir man busta)...og alt annet man kan mose inn av komfort etc. som gjør at folk ikke lengter etter dusjen hjemme.
Jeg skjønner at de fleste aktive gamers er litt småretards, og gjemmer seg hjemme...personlig trives jeg i mitt eget selskap jeg også, men med overnevnte opplegg, tror jeg det kunne vært noe folk så frem til som bare chill..0 LAN-stress/prestasjonspress og alt det der. Folk melder seg også inn i klubber for undervisning, noe som da skjer av seg selv..
Jeg tenker også på å kalle det klubb el. grunnet evt. fremtidige støtteordninger som kommer medlemmene til gode. Mulig man må kalle det "dataspill klubb" for å få spenn til router osv hvis man blir mange, men vi separerer lokalene evt, så vi slipper at folk sier CoD4 faktisk er e-sport materiale i storskala. Det fine med en en klubb, er at hvis det blir populært(og hvis sc2 viser seg bra nok) må noen faste sørge for en evt. fremtidig drift, så folk kan benytte seg stabilt av tilbudet.
Sånn før jeg planlegger verdensherredømme her, kan det være lurt å si at jeg forestiller meg en liten gjeng i kjellerstua mi til å begynne med for å se an interesse..for å så utvikle etter ønske. Tro meg, dette kommer...så lenge gaming vokser, vil folk til slutt møtes irl daglig/ukentlig i større skala.
On the other hand: føkk alt som har med drift/støtte/ukjente..jeg bare nevner en mulighet med tiden. Egentlig vil jeg bare koselane ofte punktum
Edited by cAlle_INF (03/09/10 01:53 AM)