Topic Options
#365538 - 10/27/08 09:07 PM Spørsmål angående XIII
nocturnal Offline
Direktør

Registered: 06/10/03
Loc: Oslo
Vil det bli gammeldags turn based combat?

Takk

#365550 - 10/28/08 10:37 AM Re: Spørsmål angående XIII [Re: nocturnal]
TafseTaSs Moderator Offline
Minister

Registered: 08/21/03
Loc: Florø
FPS FOR SURE

#365569 - 10/28/08 10:59 PM Re: Spørsmål angående XIII [Re: TafseTaSs]
Jikla Offline
Gullmedlem

Registered: 12/08/04
Loc: Førde
Nei. Blir ikkje turn based. Blir likt ff 12 har eg hørt. Eller blir meir action rpg

#365579 - 10/29/08 04:52 PM Re: Spørsmål angående XIII [Re: Jikla]
nocturnal Offline
Direktør

gaaaah, håpet de skulle klare å unngå det denne gangen

#365586 - 10/29/08 06:59 PM Re: Spørsmål angående XIII [Re: nocturnal]
Jikla Offline
Gullmedlem

Registered: 12/08/04
Loc: Førde
final fantasy 13 versus blir kingdom hearts aktig. Men med det gode gamle kart systemet fra ff 1 - 9

#366585 - 12/08/08 06:06 PM Re: Spørsmål angående XIII [Re: Jikla]
Kiru Offline
Avhengig

Registered: 09/02/03
Loc: Tønsberg
Hvordan da? muligheten til å utforske over alt i verden som i 7-9ern? liker ikke at du "må" følge en konstant vei på kartet som det var i 10ern.

#366613 - 12/10/08 11:58 AM Re: Spørsmål angående XIII [Re: Kiru]
Wahesh Offline
Avhengig

Registered: 04/26/04
Jeg gar aldri spilt et Final Fantasy spill i hele mitt liv, og føler meg ufullstendig som gamer av den grunn. Hvor burde jeg starte?

#366675 - 12/12/08 08:17 AM Re: Spørsmål angående XIII [Re: Wahesh]
Earl Offline
Veteran

Registered: 02/12/03
Originally Posted By: Wahesh
Jeg gar aldri spilt et Final Fantasy spill i hele mitt liv, og føler meg ufullstendig som gamer av den grunn. Hvor burde jeg starte?
Vel, om du ser på historien i spillene så har de jo ingen sammenheng (bortsett fra spill innenfor samme serie, f.es ff vii -> crisis core og ffx -> ffx 2) Har selv ikke spilt FF I, men bortsett fra det så er det jo bare å velge å vrake. FF VI (III i USA, men VI i japan =p) Er vel det beste i snes generasjonen, FVII er beste overall har ikke spilt 8 og 9 enda, men 10 er også veldig bra, har ett ganske spesielt+interesant leveling system, og mye voice acting!(som mesteparten av tiden IKKE er så dårlig at du blir flau, som det ofte er med andre spill)

Første final fantasy spillet jeg spilte var i hvertfall 7, og jeg har ikke blitt skadet av den grunn, så kan i hvertfall anbefale det : D

#367659 - 02/03/09 05:30 PM Re: Spørsmål angående XIII [Re: Earl]
aLe Offline
Gamer

Registered: 09/07/05
Loc: Jessheim
Voiceactingen i FFX er til tider brilliant mener nå jeg.

Forøvrig mener jeg du bør starte på FF VIII eller FF VII. Mange mener FFVII er best, men for meg ruver FF VIII øverst. Spilte det først, og er et av de beste spillene jeg har spilt.

Nå skal det sies, at av mine top 3 spill overall, er alle tre FF-spill.

#367744 - 02/14/09 09:14 PM Re: Spørsmål angående XIII [Re: aLe]
nocturnal Offline
Direktør

Den europeiske FFX-utgivelsen er herlig (dark aeons, Penance etc.) Dette er vel det som er lettest tilgjengelig (ps2), minus de som har blitt utgitt til håndholdte.

#372536 - 07/21/09 04:04 AM Re: Spørsmål angående XIII [Re: nocturnal]
shima Offline
Syltapp

Registered: 07/21/09
Loc: Stockholm
Jeg har spilt FFXIII-demon og kan si at battlesystemet ikke er som i tidligere spill. Man ser fienderna når man springer rundt, men så når man nuddar dem så bytter den til battle mode. Det er turn based, men alt går raskere enn i tidigare spill. Man har (i demon) tre stridspoäng for hver runde. Några angrep tar to poeng å ringe og andre et poeng. Så man väljer en kombinasjon av angrepp som man ska utföra, sen er det fiendens tur, osv. Angrepene gjør forskjellige meget skade avhengig på hvordan man kombinerer dem.
Jeg må si at det fungerer veldig bra! Beste systemet i et FF-spill hittils.

Edited by shima (07/21/09 04:07 AM)

#374874 - 08/21/09 11:37 AM Re: Spørsmål angående XIII [Re: shima]
Airscape Offline
Ambassadør

Registered: 01/11/06
http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=576782

men etter å ha lest denne tråden så ser jeg at det skal bli som FF12, og da er det ikke noe for meg desverre =)

Quote:

skulle gjerne sagt du ikke har gått glipp av noe.. men det har du. nærme på nivå med å ha gått glipp av blizzardspillene SC1, D1, D2, WC3 etc

personlig syns jeg FF7 er best, så FF10, og så FF9. Snes spillene (1-6) har jeg ikke spilt, men av disse har jeg hørt 6rn er utrolig bra (de som spilte det først sier det er det beste spillet opp til i dag ofte osv). Har også prøvd FF10-2, FF11 og FF12 og FF8 og kan med stor sikkerhet si at ingen av de er noe for meg. (Kaaanskje ff8 men fuck it.. er ikke keen på vente på summons i 5 min) Forventer overhodet ikke at det NOENSINNE skal komme et bra final fantasy spill som 1-10 er igjen, med turn based action, ubeskrivelig bra storyline og de klassiske FF kartene. Spillbransjen er rett og slett for tjukke i huet og tenker for kort.

det sagt så ville jeg startet i motsatt retning, dvs med FF10, så FF7 og så FF9. Pga det rett og slett er noe helt annet å prøve FF7 eller FF6 til PS1 og Nintendo (som er de 2 spillene som av de fleste ff fans er rangert som de beste/mest gripende story) enn det var å spille de for oss som prøvde de da grafikken var bra for sin tid. I dag tror jeg det føles fryktelig nub å prøve de hvis man ikke er veldig open minded for en som er vant til Xbox grafikk og nye FPS spill til pc osv. Grafikken er nemlig horribel, ihvertfall ingame. I ff6 ser karakterene ut som 2 stk farge-firkanter, feks Rosa+Blå stablet oppå hverandre, og det er grunnen til at jeg aldri fikk spilt meg gjennom det.

10rn er til PS2 og grafikken er absolutt bra nok, selv i dag. Den var viiiilt bra da det kom ut og ting er i fin 3d osv. Storyen er bra, gameplayet er bra. Ikke så ubeskrivelig fantastisk som 7rn og Disc 1 av 9rn, men storartet spill.

så min vote er prøv ff10 og syns du det sux så trenger du ikke prøve de andre.

PS: 10rn virker mer som en film enn et spill ;P veldig kartlagt storyline og er meningen å lene seg litt tilbake og nyte showet.

#374995 - 08/27/09 01:37 AM Re: Spørsmål angående XIII [Re: aLe]
Disco Moderator Offline
Gullmedlem

Registered: 09/18/02
Originally Posted By: aLe
Voiceactingen i FFX er til tider brilliant mener nå jeg.

I rest my case

#375274 - 08/31/09 02:29 AM Re: Spørsmål angående XIII [Re: Disco]
Airscape Offline
Ambassadør

seriøst voice actingen er... super. det der er en pinlig scene men selv den syns jeg det er digg å høre på dem etc. ropingen er seff lame as hell ;P

musikken rox. stemning.

et fenomanelt spill rett og slett

love skulle vært som i final fantasy! er så søtt og yndig laugh og ikke noe negativt.

Beste filmen fra noe spill jeg har sett ever. seriøst bra laget.

PS: denne posten fikk meg til å innse hvorfor jeg har begynt å skrive så muntlig og random... orker rett og slett ikke noe annet :P merka det da jeg skrev "men selv den syns jeg.."

#375276 - 08/31/09 02:45 AM Re: Spørsmål angående XIII [Re: Airscape]
Airscape Offline
Ambassadør

90% av spillet er vel typ hvor bra grafikk og stemmer det er(stemning), og 5% story/gameplay =)

btw det jeg sa nest etter denne:

har enda ikke helt kommet over at hun dævva.

#379953 - 03/05/10 12:33 PM Re: Spørsmål angående XIII [Re: Airscape]
Disco Moderator Offline
Gullmedlem

Registered: 09/18/02

#379962 - 03/05/10 06:29 PM Re: Spørsmål angående XIII [Re: Disco]
kakedeig Offline
Avhengig

Registered: 06/16/03
Loc: Mo I Rana
Huff...fikk ikke så særlig lyst å bestille dette spillet akkurat.

Får heller sette meg ned å fyre igang nynedlastede FFVII på ps3'n.

#380238 - 03/19/10 02:58 AM Re: Spørsmål angående XIII [Re: Disco]
Earl Offline
Veteran

Registered: 02/12/03

Dagbladet er ikke akkurat verdens navle av gamecritics da.

http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/finalfantasy13

:]

Moderator:  Disco, TafseTaSs 
Shout Box

Advertisement
Top Posters (30 Days)
Airscape 46
Ghostman 25
Roger 16
Simens 14
Kjell 12
Top Posters
bOQS 16337
Airscape 14531
2late 13051
Kjell 11508
Anders 10645
Who's Online
0 registered (), 8 Guests and 4 Spiders online.
Key: Admin, Global Mod, Mod