http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=576782men etter å ha lest denne tråden så ser jeg at det skal bli som FF12, og da er det ikke noe for meg desverre =)
Jeg gar aldri spilt et Final Fantasy spill i hele mitt liv, og føler meg ufullstendig som gamer av den grunn. Hvor burde jeg starte?
skulle gjerne sagt du ikke har gått glipp av noe.. men det har du. nærme på nivå med å ha gått glipp av blizzardspillene SC1, D1, D2, WC3 etc
personlig syns jeg FF7 er best, så FF10, og så FF9. Snes spillene (1-6) har jeg ikke spilt, men av disse har jeg hørt 6rn er utrolig bra (de som spilte det først sier det er det beste spillet opp til i dag ofte osv). Har også prøvd FF10-2, FF11 og FF12 og FF8 og kan med stor sikkerhet si at ingen av de er noe for meg. (Kaaanskje ff8 men fuck it.. er ikke keen på vente på summons i 5 min) Forventer overhodet ikke at det NOENSINNE skal komme et bra final fantasy spill som 1-10 er igjen, med turn based action, ubeskrivelig bra storyline og de klassiske FF kartene. Spillbransjen er rett og slett for tjukke i huet og tenker for kort.
det sagt så ville jeg startet i motsatt retning, dvs med FF10, så FF7 og så FF9. Pga det rett og slett er noe helt annet å prøve FF7 eller FF6 til PS1 og Nintendo (som er de 2 spillene som av de fleste ff fans er rangert som de beste/mest gripende story) enn det var å spille de for oss som prøvde de da grafikken var bra for sin tid. I dag tror jeg det føles fryktelig nub å prøve de hvis man ikke er veldig open minded for en som er vant til Xbox grafikk og nye FPS spill til pc osv. Grafikken er nemlig horribel, ihvertfall ingame. I ff6 ser karakterene ut som 2 stk farge-firkanter, feks Rosa+Blå stablet oppå hverandre, og det er grunnen til at jeg aldri fikk spilt meg gjennom det.
10rn er til PS2 og grafikken er absolutt bra nok, selv i dag. Den var viiiilt bra da det kom ut og ting er i fin 3d osv. Storyen er bra, gameplayet er bra. Ikke så ubeskrivelig fantastisk som 7rn og Disc 1 av 9rn, men storartet spill.
så min vote er prøv ff10 og syns du det sux så trenger du ikke prøve de andre.
PS: 10rn virker mer som en film enn et spill ;P veldig kartlagt storyline og er meningen å lene seg litt tilbake og nyte showet.